
η καλή μέρα δεν φαίνεται από το πρωί

μπορεί αυτό να ισχύει για τη φύση

όχι όμως και για τα ανθρώπινα

τίποτα δεν υπάρχει σ’ αυτό το κόσμο

που να άρχισε καλά και να μην τελείωσε άσχημα

το δέντρο του ιδανικού θρέφεται από το αίμα των πρώτων οπαδών του

και μαραίνεται από τις ζητωκραυγές του πλήθους

ο πιστός είναι καλύτερος υπερασπιστής
της πίστης από τον χωροφύλακα

οι αγώνες αρχίζουν με σύγκρουση με την αστυνομία

και καταλήγουν να στηρίζονται σ’ αυτήν

η μεταβολή της κολυμβήθρας σε πτυελοδόχείο

είναι ο συνηθισμένος μετασχηματισμός της σύγχρονης κοινωνικής χημείας

οι θρησκείες έχουν στον ισολογισμό τους
περισσότερες δολοφονίες
από τις πιο αιμοσταγείς τυραννίες

οι μάρτυρες καταλήγουν στα περιθώρια

του ημερολογίου και στις
ασπρογάλαζες ταμπέλες
των οδών

ο κάθε πιστός αρχίζει ως καταδιωκόμενος

και τελειώνει ως διώκτης

η παράνομη πίστη πιο σεβαστή από τη νόμιμη

οταν η πίστη γίνει εξουσία,
νοθεύεται και εκφυλίζεται

η άγια ορμή του νεοφώτιστου

γίνεται αμαρτωλή, παθιασμένη αρτηριοσκλήρωση

οι ζωογόνοι δημιουργικοί χυμοί,
μολυσμένοι από την εξουσία

γεμάτοι μικρόβια, σαπίζουν

και σκορπούν γύρω τους τη δυσοσμία

η ζωή έχει κατάληξη το θάνατο

ώσπου μια νέα ζωή

μια νέα πίστη,
ένα νέο ιδανικό,
νέοι δημιουργικοί χυμοί,

να πάρουν τη δάδα που θα
την οδηγήσει στα
σκοτάδια του θανάτου

τα κόμματα

είναι διαψευστές των
ελπίδων των οπαδών τους

γι’ αυτό και η εξουσία τους
δεν ήταν ποτέ μακρόβια

μακάρια η αιώνια αντιπολίτευση

μακάριες οι πίστεις

που δεν έγιναν και δεν
θα γίνουν ποτέ εξουσία

αντιπαροχή τους θα είναι η αιώνια νεότητα,

η αιώνια ζωή

μακάριοι οι διαρκώς πιστεύοντες

γιατί δεν θα νιώσουν

την πίκρα της απογοήτευσης,

το κενό της ελπίδας.

το στέριο έδαφος της απιστίας

δεν περνά από τις εξάρσεις

που γεννά η ελπίδα

ούτε από τα βάραθρα

της απογοήτευσης

είναι ένας δρόμος ευθύγραμμος

που στηρίζεται στις δυνάμεις
του ίδιου του ανθρώπου

καλές ή κακές

στηρίζεται στην κριτική
παρατήρηση των γεγονότων

στην ικανότητα απόρριψης του ψευδούς

και της παραδοχής της αλήθειας

στηρίζεται με άλλα λόγια

ΣΤΗ ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ

ετσι

και γόητες,

χωρίς θεούς,

δυνάστες,

μαθαίνοντας από τα λάθη μας,

σαν αυτορυθμιζόμενη μηχανή,

ολόκληρος ο οργανισμός της ανθρώπινης κοινωνίας

θα βρει

το δρόμο του
του αΘΑΝΑΣΙΟΥ νΑΣΙΟΥΤΖΙΚ
[Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΛΕΞΗ]
η τελευταία λέξη ανήκει στον εκδότη
έχει έναν Υπουργό Πολιτισμού
ο Υπουργός έχει έναν Πρωθυπουργό
ο Πρωθυπουργός έχει μια κυβέρνηση
η κυβέρνηση έχει μια αστυνομία
η αστυνομία έχει όπλα
έχω ένα ποίημα
το ποίημα είναι τύραννος
αρνείται να συμβιβαστεί
με την ακριβή έννοια της λέξης
[είναι η τελευταία λέξη]
το
χιόνι
είναι
μπλε
σαν
πορτοκάλι
(εΛΕΜΕΡ χΟΡΒΑΘ-μεταφραση Χ2)
έχει έναν Υπουργό Πολιτισμού
ο Υπουργός έχει έναν Πρωθυπουργό
ο Πρωθυπουργός έχει μια κυβέρνηση
η κυβέρνηση έχει μια αστυνομία
η αστυνομία έχει όπλα
έχω ένα ποίημα
το ποίημα είναι τύραννος
αρνείται να συμβιβαστεί
με την ακριβή έννοια της λέξης
[είναι η τελευταία λέξη]
το
χιόνι
είναι
μπλε
σαν
πορτοκάλι
(εΛΕΜΕΡ χΟΡΒΑΘ-μεταφραση Χ2)
15 comments:
εΧΩ εΝΑ πΟΙΗΜΑ
ΜΟΝΟ
ΑΥΤΟ
ΕΧΩ
Δεν εχω και πολλα να πω...Απλα τα σεβη μου γι'αυτο το υπεροχο post.
πολυ καλη δουλεια.Και ξανα μπραβο!!!
nase kala paliopedo
τα posts σου εξακολουθούν να βιώνονται κι αυτό συνιστά τέχνη
thanx
Συγχαρητήρια!! Υπέροχο το post!
εύγε, νέε μου
(αγκαλιά και φιλί)
Έχεις καρδιά.
Κι αυτό, σημαίνει τα πάντα.
Τίποτα δε θα μας πάρουν, τίποτα.
Και τίποτα δεν θα τους δώσουμε.
Φιλί που στάζει πίκρα.
Απλά εκπληκτικό.
Τα είπες όλα...
Μάτριξ ανθρωπιά.
υγ. Συκγκινήθηκα ιδιαιτέρως που είδα σ'ένα μάτριξ και τον Αθανάσιο LaL-α.
Καιρό είχα να τον απαντήσω τον σύζυγο της κας Δρούζα.
:-<
υγ2. Θα μας πεί ποιο είναι το κομμάτι που ακούγεται;
νικο, σ'ευχαριστω
Π. μου και συ(always:)
μου αρεσει οταν με αναλυεις chaka μου;-)
σ'ευχαριστω rev!
χαιρετω σας:)
παντα θα τους δινουμε γιατι
η νεοελληνικη ψυχολογια προ της καλπης συνισταται στο:"δε θελω Σοπεν και Μπαχ, βαρεθηκα τα αχ και βαχ,μια σαμπα με ρυθμο, χωρις τελειωμο,να χορευω τρελλα προτιμω"
[το θεμα ειναι πως ακομα δεν εχει μαθει καλα-καλα να περπαταει ο γλυκος μου,ο τοσο ξεστρατισμενα μυρηκαστικος σε ολα τα επιπεδα,νεοελληνας]
και τα ειδα ολα αυτες τις ημερες gatti μου,αχ..
ναι Στρατη μου.ανθρωπια αλλου.
[ασχετο:ο παπΑρχιεπισκοπος ζει?]
εγω να δεις ποσο συγκινηθηκα με τον διαχυτο προσχηματικο
[ειναι ενα ΘΕΜΑ βεβαια πως κανεις το ΒΗΜΑ απο τα ΠΡΟΣΩΠΑ στο ΔΡΟΥΖΕΙΟ προσωπο και στο ΤΑΥΡΟ ΒΑΡΔΙΝΟΓΙΑΝΝΕΙΟ νεανικο καναλι,αλλα η κλιμακτηριακη ανδρικη μηχανη και οι μηχανισμοι που την απαρτιζουν,υπεριπτανται περιπαικτικα και μας υπενθυμιζουν πως οι ελληνες δημοσιογραφοι και το συστημα που τους αναθρεφει και αναπαραγει πρεπει να αντιμετωπιζεται ως το υποτελες βλεμμα και να βλεπεται ως η απωλεια του αυτονοητου.]
το κομματι ειναι το Medusa του Ulrich Schnauss από το album Goodbye
Αυτό το post πρέπει να γίνει video και να προβληθεί τηλεοπτικά! Εκφράζει πολλά και πολλούς!
Aπλά... Έξοχο, Θεάρεστο:)
εξαιρετική δουλειά λέω,ίσως και γιατί θεωρώ ότι αξιοποίησες υποδειγματικά τη μετάφραση του ποιήματος του Χόρβαθ.Να προσθέσω μόνο τα βιογραφικά του,έτσι όπως τα είχα ανεβάσει και τον Ιούνιο,μαζί με το ποίημα:
Ελεμερ Χόρβαθ: Αν ζει ακόμη, πρέπει να είναι κάπου 75 ετών, να βρίσκεται στις ΗΠΑ, να γράφει αποκλειστικά στα Ουγγρικά και να κερδίζει τα προς το ζην ως ειδικός στις εκτυπώσεις λέιζερ. Δραπέτευσε από την Ουγγαρία το 1956, μετά την επανάσταση και ήρθε στην Αμερική το 1962. Άρχισε να σπουδάζει Ιστορία της Τέχνης στη Ρώμη, αλλά δεν κατάφερε να πάρει πτυχίο. Έχει εκδώσει έξι βιβλία. Το 1997 του απονεμήθηκε το βραβείο Γιόζεφ Αττίλα.
Υ.Γ.Οπότε τώρα έχεις και μια βιογραφία:)Καλό βράδυ κι ένα ευχαριστώ.Ήταν η έκπληξη της μέρας.
λες jason?
γεωργιε, σ'ευχαριστω πολυ!
και εγω για ολα:)
Post a Comment